Robotika a játszószőnyegen

A robotok említésére mindenki maga elé képzeli kedvenc sci-fijének karaktereit. Tudjuk, hogy a robotok olyan gépek, amik képesek végrehajtani egyszerű rutinfeladatokat vagy akár bonyolult mozdulatsorokat a programozásuk szerint. A komoly definíció ellenére a robotok ma már nem kizárólag a tudományos laboratóriumokban vannak jelen, hanem akár a gyerekek játékosládáiban is.

Gondoljunk bele, hány irányítható játékot ismerünk, amik valamilyen reakciót vagy akár interakciót képesek mutatni. Ezekben gyakran helyeznek el valamilyen microcsipet, olykor „okosjátékoknak” nevezzük őket. Akár a távirányítós kisautókra gondolunk, akár egy klasszikus Furby-re, bármelyik telitalálat.

A robotjátékok evolúciója még az 1940-es években kezdődött a japán Robot Lilliput nevű sárga, szögletes játékfigurával, akit fogaskerekek bírtak járásra. Ehhez képest jelentős ugrás volt az 1956-os Robby the Robot, amit már elemek segítségével működtettek. A 80'-as évek elhozták az Omnibotot, amibe kazettalejátszót építettek, a '90-es években pedig megkezdték hódító útjukat a Furby-k.

A 3D-s nyomtatás elterjedésével és a technológia rohamos fejlődésével a mai csúcstechnika holnapra elavulttá válik, ami azt jelenti, hogy hasznosításával a játékipar korszerű, de megfizethető játékokat dobhat a piacra. Legyen az akár egy robotkutyus, egy irányítható mini droid vagy egy csillogó robotunikornis, ha megtaláljuk a megfelelő formát, érdemes játékosan bevezetni a gyerekeket a robotika alapjaiba, hogy lépést tarthassanak a világgal.

Olvasd el többi cikkünket is:

Itt a tavasz, irány a kert! Szuper kültéri játékötletek »

Készülj velünk a húsvétra! »

Életre szóló tudás STEM játékokkal »

Összes cikkünkért kattints ide »